Önbecsülés, küzdőképesség, érzelmi intelligencia.

Ha a tudatos életvitel, az öngondoskodás kerül szóba, elsősorban a felnőttekre gondolunk. Nagyon fontos viszont, a gyerekeinket is felkészíteni, az élet elkerülhetetlen nehézségeire, hogy amikor előjönnek a nehézségek és problémák, könnyebben megtudjanak küzdeni velük. 

A stressz mindenütt jelen van, a gyerekeink életében is. A családban közvetíteni tudjuk a tudatos életvitelt, meg tudjuk őket tanítani azokra a módszerekre, amelyekkel az akadályokat is könnyebben veszik.

A tudatos életvitel, az öngondoskodás, nem más, mint saját testi és lelki egészségünk megőrzése.

Miért van szükség a tudatos szemléletre?

  • a stressz, a változások, veszteségek, akadályok könnyebb feldolgozásához, átvészeléséhez,
  • hogy meg tudjuk védeni magunkat az élet kihívásaival szemben. Ha feltöltjük energia-raktárainkat, tetterősebbnek érezzük magunkat. Ha mentálisan, érzelmileg és fizikálisan is egészségesek vagyunk, akkor ösztönösen kreatívabban reagálunk a problémákra.
  • kedvesebbek, türelmesebbek vagyunk, ha megkapjuk a testi, lelki táplálékunkat.
  • gyerekeinknek látnia kell, hogy mi is gondoskodunk önmagunkról, hisz csak így tudják kialakítani a saját eszköztárukat az öngondoskodáshoz.

A mai világban gyakran hallunk a mentális és érzelmi egyensúlyt célzó üzenetekről. Nem véletlen. Egyre nő a szorongás és a depresszió, nemcsak a felnőttek, hanem a gyerekek körében is. Jó hír, hogy egy sor olyan konkrét szokás és gyakorlat létezik, amely védelmet nyújt a stressz ellen.

A meditáció gyakorlásakor, az elménket mindig visszavezetjük a jelenhez, mivel az elme csapongani szeret és mindig tele van gondolatokkal. A meditáció nem az elme kiürítéséről szól. Az elmének a gondolkodás a feladata, ezért a gondolatokat nem tudjuk megállítani. Az elménket, a figyelmünket más-más tényezőkre irányíthatjuk. Ilyen a légzés, egy gondolat, az érzések, az érzékelés, a mozgás, az étkezés, egy kifejezés, vagy éppen egy hang.

A jóga a gyerekek számára is segítség abban, hogy elengedjék a mindennapos felgyülemlett feszültséget, ellazuljanak. Fejleszti a biztonságérzetüket és a magabiztosságot. Erősíti az immunrendszert, beindítja a test öngyógyító folyamatait.

A foglalkozás során, játékos módon ismerkednek meg a gyerekek a jógaászanákkal. Érzelemközpontú mozgásforma, amely nem csupán a kicsik mozgásigényét elégíti ki, de fejleszti az érzelmi intelligenciát is. Segít megbirkózni a stresszel, a frusztrációval, a különféle feszültségekkel és az elfojtott érzelmekkel. Jól alkalmazható a memória és a figyelem fejlesztésére. Elősegíti a mozgásfejlődést és a testtudat kialakulását. Hozzájárul, hogy a legkisebbek is felfedezzék az érzelmeiket és azokat megtanulják kifejezni.

Minden gyerek számára előnyös a foglalkozás.